Sirkus- ja tanssitaiteilijat: Kuinka käyttää sosiaalista mediaa osana työskentelyä? – Digital Leap kokosi vinkkipaketin verkkoon

UUTISET JA TIEDOTTEET
19.1.2023

Digital Leap on kansainvälinen hanke, jossa tanssin ja sirkuksen ammattilaiset pääsevät syventämään ymmärrystään digitaalisten työkalujen mahdollisuuksista. Hankkeen koulutustapahtumien sisällöistä julkaistaan verkossa oppimateriaaleja eli cookbookeja. Nyt julkaistu, ensimmäinen cookbook tarjoaa vinkkejä somenäkyvyyden tehostamiseen ja työkaluja brändin luomiseen verkkoympäristöissä.

Digital Leapin tavoitteena on jakaa koulutustapahtumissa eli opintomoduuleissa kehkeytyneitä ideoita ja oppeja laajemmin kaikille esittävien taiteiden digitalisaatiosta kiinnostuneille. Hanke julkaisee englanninkielisiä oppimateriaaleja – cookbookeja – jotka koostuvat teksteistä, videoista ja äänitiedostoista. Aineisto on vapaasti saatavilla hankkeen nettisivulla.

Ensimmäinen materiaalikokonaisuus on nyt verkossa

Cookbook 1 – Promotion käsittelee samoja aiheita kuin ensimmäinen opintomoduuli, jonka Arts and Theatre Institute järjesti Prahassa huhtikuussa 2022. Prahassa tutustuttiin nykypäivän digitaalisen ympäristön perustietoihin, suurimpiin sisältöalustoihin ja sosiaalisen median verkostoihin sekä algoritmi-ilmiöön. Ensimmäisen cookbookin on tuottanut Sirkuksen tiedotuskeskus (nyk. Sirkuksen ja tanssin tiedotuskeskus).

Ensimmäinen cookbook sisältää mm.:

  • sosiaalisen median perussanastoa ja periaatteita
  • vinkkejä oikean alustan valitsemiseen
  • työkaluja brändin luomiseen
  • niksejä somenäkyvyyden tehostamiseen
  • Prahan moduulissa olleiden asiantuntijoiden ja taiteilijoiden mietteitä ja oivalluksia

Tutustu materiaaleihin täällä ›

Sirkuksen ja tanssin tiedotuskeskus on hankkeen pääkoordinaattori. Hanke on saanut rahoitusta Euroopan komission Erasmus+ -ohjelmasta.